Яка інформація має бути присутня на етикетці моторної оливи?

Яка інформація має бути присутня на етикетці моторної оливи?

На етикетці каністри виробник моторної оливи зобов’язаний вказати таку інформацію:

1) Клас моторної оливи за SAE (Society of Automotive Engineers, США) — необхідний для правильного підбору моторної оливи з урахуванням кліматичних особливостей регіону та вимог автовиробника щодо її в’язкості.

2) Рівень експлуатаційних характеристик моторної оливи за АРІ (American Petroleum Institute, США) та/або АСЕА (The European Automobile Manufacturers’ Association, ЄС)

та для деяких легкових і малотонажних вантажних автомобілів — ILSAC (International Lubricant Standartization and Approval Committee).

Категорії API, ILSAC та ACEA встановлюють експлуатаційний рівень моторної оливи для відповідних двигунів внутрішнього згоряння.

Якщо виробник моторної оливи отримав ліцензію за API певної категорії, він має право наносити маркування «АРІ Donаt» на етикетку. На маркуванні вказується відповідна категорія за експлуатаційними властивостями та клас в’язкості моторної оливи.

*API Donat

Категорія ILSAC є продуктом співпраці американської (AAMA) і японської (JAMA) асоціацій виробників автомобілів та доповнює вимоги API.

Моторні оливи категорій ILSAC GF-5 (до 1 травня 2021р.) та ILSAC GF-6A маркується знаком «STARBURST» і відповідає найсучаснішим вимогам із захисту двигуна легкового транспорту й паливної економічності. Ці моторні оливи покликані захищати від зносу ланцюги приводу ГРМ із низьким попереднім запаленням робочої суміші (LSPI) — потенційно руйнівного явища, яке відбувається у двигунах із системою GDI (прямого вприскування бензину). ILSAC GF-6A повністю сумісний з попередніми стандартами ILSAC та замінює їх.

*Starburst. Може використовуватись тільки за наявності ліцензії API.

Моторна олива з категорією ILSAC GF-6B та в’язкістю 0W-16 маркується знаком «Shield». Це маркування наноситься виключно на цей клас моторних олив, щоб запобігти неправильному використанню у несумісних з ним двигунах.

*Shield. Може використовуватись тільки за наявності ліцензії API.

Щодо категорії ACEA – вона немає специфічного знаку, але використовується маркування відповідних категорій. Приклади маркування: A3/B4 (для двигунів легкових автомобілів та малотонажних вантажних автомобілів) або С3 (для двигунів легкових автомобілів, оснащених системами нейтралізації викидів), або категорія E7 для високопотужних дизельних двигунів комерційної техніки.

На сьогодні актуальною є редакція ACEA від 2016 р.

3) Вимоги провідних автовиробників (ОЕМ Approvals).

Провідні світові автовиробники оригінальної техніки (Daimler (MercedesBenz), VW, Renault, MAN, Volvo, General Motors та ін.) висувають не тільки додаткові, але й більш високі вимоги до моторних олив. Не чекаючи чергових міжнародних специфікацій, вони заявляють про свої оригінальні методи випробувань за більш жорстких прохідних критеріїв в рамках діючих міжнародних систем класифікацій. Цим компенсується розрив між поточним конструктивним удосконаленням двигунів і затримками з прийняття нових міжнародних стандартів і специфікацій на моторні оливи.

4) Інформація про заходи з безпеки, методи утилізації, ступінь забруднення та вплив на довкілля, термін зберігання, кількість фасування в одиницях об’єму, контактна інформація.

Крім цих основних пунктів, виробники часто наносять на етикетку таку додаткову інформацію: склад базової основи, з якої виготовляється моторна олива (синтетична, напівсинтетична, мінеральна), опис продукту й галузь застосування, особливості використання (наприклад, для дизельних двигунів, оснащених системою рециркуляції відпрацьованих газів типу EGR та/або селективними каталізаторами типу SCR, та/або сажовими фільтрами типу DPF та ін.).

Leave a reply

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *