Які оливи використовують для роботизованих КПП?

Які оливи використовують для роботизованих КПП?

Для початку давайте розберемось які роботизовані коробки переключення передач (КПП) застосовуються на сучасних автомобілях. Таких є три види:

1) “Робот” з одним зчепленням типу PSA(Peugeot) – це, по суті, звичайна механічна коробка, в якій процесом перемикання передач керує електроніка. Це відносно недорога коробка, яка дешевша за класичний “автомат” (AКПП) та в якій є менше важелів управління. У порівнянні з “механікою” (MКПП), тут наявна нижча швидкість перемикання та вища витрата палива, а в порівнянні з “автоматом” – погана плавність ходу, тобто перемикання, зазвичай, супроводжуються відчутними поштовхами.

PSA (2-Tronic) – 5-ти ступінчата система, є сумісною розробкою PSA, Siemens і Bosch для Peugeot;

2) “Роботи” із двома зчепленнями DSG (VW), DCT(KIA), S-Tronic (AUDI), PDK (Porsche), Ford PowerShift та інші – це конструктивно-механічна коробка з блоком управління й актуаторами, які перемикають передачі замість водія. Тобто, у таких коробках наявне одне зчеплення, а ведених дисків є два – один передає крутний момент на непарний ряд передач (1-3-5-(7), другий – на парний (2-4-6). Включення і вимикання дисків зчеплення електромеханічне, що прискорює процес перемикання. Але основна економія часу при виборі передачі полягає в, так званому, “преселективному” режимі роботи. Це означає, що поки включена, наприклад, перша передача на непарному ряду, на парному вже підготовлена до включення друга (коли це буде необхідно, залишиться тільки від’єднати від маховика один диск зчеплення і приєднати інший). Загалом схема дає змогу скоротити час на перемикання передач до 100-200 мс, забезпечити рівну тягу при розгоні і знизити витрату палива, економлячи до 10%.

Існують такі розробники преселективів з двома зчепленнями:

  • Audi S-Tronic – розроблявся спеціально для високих навантаженнь: граничні значення 550 Н·м, 9 000 об/хв., де забезпечується два контури змащування. Один відповідає за роботу керуючої гідравліки і зчеплення, інший забезпечує змащування шестерень КПП;
  • Porsche Doppelkupplung (PDK) – преселективна 7-ми ступінчата двовальна система з двома роздільними контурами змащування. Один контур – 3,7 літра трансмісійної оливи, інший – 5,7 літра гідравлічної оливи для зчеплення;
  • Ford PowerShift – преселективна 6-ти ступінчата, двовальна система (1-3-5 і 2-4-6), яка випускається як із мокрим зчепленням і гідравлічними актуаторами, так і із сухим зчепленням і електромеханічним приводом. Якщо порівнювати ці два варіанти між собою, перший працює плавніше і здатний передавати більший крутний момент.

(Преселектив з двома зчепленнями DCT)

 

3) Варіатор (CVT) – вважається безступеневою трансмісією, розробником якого є компанія JATCO для Mitsubishi, Suzuki, Nissan, Mazda. У такій системі використовуються ремінна передача й розрізні шківи конічної форми. У результаті є практично постійний момент, незалежно від обертів. В основі ременя – найважливішої деталі, що передає крутний момент, є дві багатошарові високоміцні сталеві стрічки, які стійкі до розтягування. У взаємодію з робочими поверхнями шківів вступають кілька сотень металевих пластин складної форми, що володіють високою твердістю. Для плавного старту автомобіля з місця використовується гідротрансформатор – як і в традиційних АКПП. При розробленні трансмісії CVT8, фахівцям JATCO вдалося розширити робочий діапазон передавальних чисел із 7,0 до 8,0 – це дало змогу забезпечити більш інтенсивний розгін на старті. А застосування трансмісійної оливи з більш низькою в’язкістю дозволяє ефективно боротися з втратами під час тертя.

(Варіатор CVT)

 

У нашій компанії ми розробили спеціальні трансмісійні оливи, які відповідають усім вимогам до таких типів олив, а саме:

Для роботів з одним зчепленням – трансмісійна олива TEMOL PREMIUM GEAR 75W-80, яка спеціально розроблена для застосування в адаптивній роботизованій коробці передач типу “2-Tronic” сумісної розробки концернів PSA, Siemens и Bosch для легкових автомобілів з розширеним інтервалом заміни до 250 000 км і має особливі переваги:

  1. Скорочення витрат на технічне обслуговування за рахунок досягнення розширених інтервалів заміни, зазначених автовиробником;
  2. Підвищені захисні властивості від зносу і корозії завдяки високим протизношувальним і протизадирним властивостям;
  3. Високі пускові властивості завдяки легкому низькотемпературному запуску та високому індексу в’язкості, що сприяють зниженню витрати палива;
  4. Оптимальна сумісність з масляними фільтрами завдяки відмінним протипінним властивостям.

Для роботів з двома зчепленнями – трансмісійна олива TEMOL DCT, яка має особливі переваги:

  1. Енергозбереження для автомобілів, які оснащені одним або подвійним зчепленням, завдяки оптимізації тертя і зменшенню інтенсивності зношування;
  2. Зменшення вібрації на маховику;
  3. Захист більшості компактних важконавантажених передач;
  4. Покращені характеристики роботи трансмісії завдяки зменшенню часу перемикання передачі;
  5. Легке перемикання передач в умовах низькотемпературного запуску;
  6. Поліпшена стійкість до механічної деструкції та висока термоокислювальна стабільність/

Для варіаторів – трансмісійна олива TEMOL CVT, яка має особливі переваги:

  1. Виняткові фрикційні властивості, які забезпечують відмінне зчеплення і стабільність коефіцієнтів статичного й динамічного тертя металевих поверхонь, що дозволяє досягти економії палива й подовжити термін служби як варіатора, так і залитої оливи;
  2. Відмінні протискачкові властивості, які забезпечують відсутність шуму та вібрації варіаторів, оснащених гідротрансформатором або оливопогружним зчепленням;
  3. Оптимальний захист від зносу ременя або ланцюга і шківів, а також захист шестерень від задирів;
  4. Легке перемикання передач в умовах низькотемпературного запуску;
  5. Висока термоокислювальна стабільність, що дає змогу зберігати властивості оливи при тривалій роботі в умовах впливу різних температур;
  6. Достатні антипінні властивості запобігають появу кавітації під час інтенсивного перемішування оливи й уникають витоку оливи у важких умовах експлуатації;
  7. Сумісність з усіма матеріалами ущільнень.

 

 

 

Leave a reply

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *