Telegram Whatsapp Viber
Купуй 5л моторної оливи PREMIUM за ціною 4л Купуй 5л моторної оливи PREMIUM за ціною 4л Купуй 5л моторної оливи PREMIUM за ціною 4л Купуй 5л моторної оливи PREMIUM за ціною 4л

Антифриз G11 та G12: у чому різниця?

Якісний антифриз - це не визначення охолоджуючої рідини, яка просто влітку не кипить, а взимку не замерзає. Це визначення високотехнологічного складу, що виконує одночасно кілька різнопрофільних опцій. Його правильний підбір є запорукою безаварійної роботи помпи, радіатора і двигуна в цілому.

Як охолоджувальну рідину антифризи почали застосовувати в 1950-60-х роках. На сьогоднішній день існує кілька їх різновидів. Антифриз G12 та G11 створені на однаковій основі – етиленгліколі, суміші двоатомних спиртів. Саме ця сировина має такі необхідні для охолоджуючої рідини (ОР) властивості як оптимальна теплопровідність і тепловідведення, невисокий коефіцієнт розширення при підвищенні температури. Незважаючи на аналогічну основу, відповідь на запитання «чи можна змішувати антифриз G11 і G12» не такою, як здається очевидною.

Хімічний склад та властивості G11

Це перший вид незамерзаючої рідини, яка почала масово використовуватися у ХХ ст. Тосол, який широко відомий у країнах пострадянського простору, також належить до нього. Він розрахований на транспорт із значним обсягом системи охолодження (СО).

Основні компоненти антифризу G11

Етиленгліколь як основний компонент у концентраті займає приблизно 90% обсягу. Ще 5% вода, флуоресцентні, протипінні, протикавітаційні складові та інші присадки. Все це інгібітори, які мають захистити систему від корозії. За фактом етиленгліколь отруйна та агресивна речовина. У нагрітому стані він дуже активний до сплавів кольорових металів, яких багато в конструкції двигуна. Тому до складу G11 спеціально вводяться неорганічні добавки (силікати, фосфати, нітрати), які роблять його нейтральним до систем ДВЗ з латуні та міді.

В інтернет-магазині TEMOL є у продажу як розведена рідина, так і концентрат антифризу. Щоб з нього приготувати розчин, досить розбавити дистильованою водою в потрібній кількості, вказаній на упаковці. У стандартних випадках рекомендується досягти кількості спиртів у суміші 40-60%.

Особливості застосування G11

G11 має меншу ціну і завдяки застосованим у ньому неорганічним речовинам. Він покриває елементи тонким захисним покриттям, запобігаючи корозії. Хоча ця плівка дуже тонка, відбувається невелике зниження теплопровідності. Однак кислотне середовище, яке може утворюватися від руйнування деталей, знижує лужні властивості антифризу (рН=8.6 в 50% суміші), тому важливість отриманої плівки велика.

Хімічний склад та властивості G12

Наступним поколінням став антифриз G12. І G11 досі продовжує застосовуватись, але вже тільки в деяких марках машин.

Основні компоненти антифризу G12

Етиленгліколь, як основу, мають антифриз G11 та G12. Різниця останнього у застосованих органічних карбоксилатних присадках. G12+ має трохи поліпшені властивості, а G12++ до інгібіторів (присадок) додано 10% неорганічних речовин і мінеральних компонентів. Подібний гібридний варіант створює найтонше покриття, що дає профілактику, проте без можливості ліквідації корозії після її виникнення.

Чистий етиленгліколь - це прозора в'язка рідина, що закипає при +197оС, і починає кристалізуватися при -13оС. Основна властивість замерзати при низькій температурі їй дає додавання води, але в певній пропорції.

Переваги та недоліки використання G12

Нові присадки працюють таким чином, що створюється не суцільний захисний шар на поверхнях СО, а тільки тоді, де починає формуватися вогнище корозії. Тобто у тих місцях, де це необхідно. Як наслідок, значно підвищилися показники тепловіддачі, що важливо для сучасних високооборотних двигунів та термін експлуатації засобу. Але розробникам довелося пожертвувати функцією профілактики, яку пропонує суцільна плівка. У G12++ вийшов гібридний, найбільш зручний варіант рідини. Але зросла ціна.

Порівняльний аналіз G11 та G12

Відразу слід зазначити, що антифризи G11, G12, G13 відмінності зазвичай мають за кольором. Але на нього не можна орієнтуватися через відсутність єдиного стандарту. А що буде, якщо змішати антифриз G11 і G12, навіть якщо вони одного кольору, давайте розберемося нижче.

Температурні характеристики та період використання

Властивості G12 були вироблені з урахуванням вимог більш сучасних двигунів, що мають менший об'єм охолоджувальної системи, тонші трубки в ній та високі обороти у системі ДВЗ. За рахунок покриття захисним шаром лише проблемних місць суттєво зросла ефективність тепловіддачі, вдалося зменшити обсяги використовуваних присадок та продовжити експлуатаційний термін антифризу. Тепер стала можливою заміна не раз на 2-3 роки як G11, а через 5 років.

G12 зазвичай має температуру закипання +118оС. Це дещо вище, ніж у G11 і, зокрема, тосолу, у якого вона +110оС. Іноді це суттєво для двигунів, які експлуатуються в умовах підвищеного навантаження.

Але потрібно знати наступне: машинам, що мають у СО латунні та мідні деталі, потрібен лише G11. До таких частіше належать автомобілі розробки та з роком випуску до 1996 року. Обов'язково орієнтуйтеся на інструкції автовиробника.

Чи можна змішувати антифриз G11 та G12?

Ситуація особливо важлива для тих, хто придбав авто і не присвячений в історію її попередньої експлуатації. На колір барвника, як раніше згадувалося, не можна покладатися. Найкращий спосіб зробити повну заміну з попереднім промиванням системи. Якщо змішати антифриз G11 та G12 велика ймовірність виникнення якоїсь поломки, адже в них додані присадки різної природи: органічні та неорганічні. У разі вступу в хімічну реакцію можливе випадання осаду, поява кавітації, засмічення тонких патрубків у моторі та інші проблеми, що значно знижують ресурс роботи механізмів. Причому проблема проявляється не відразу і стає явною надто пізно, коли система ДВЗ вже вимагатиме серйозного капіталовкладення.

Антифриз G11 і G12 можна змішувати для експерименту в окремій невеликій ємності, щоб переконатися в появі осаду. Якщо це зробити в машині, тонкі трубки будуть відразу забиті. Крім того, якщо є мідні або латунні комплектуючі, метал також відразу вступить у реакцію і почне руйнуватися. У дорозі за низького рівня ОР і гострої необхідності кудись доїхати, краще додати простий дистильованої води. Якщо все ж таки відбулося змішання, потрібно якнайшвидше добре прочистити СО і використовувати «правильний» антифриз.

Зате різновиди G12 сумісні, хоча краще перестрахуватися і уникати змішування. Вони мають схожі складові, але різноманітні виробничі компанії застосовують свої ноу-хау. І як різні присадки прореагують між собою, не відомо нікому.

Який антифриз найкраще для вашого автомобіля?

Вибір: антифриз G12 і G11 залежить від багатьох факторів, включаючи:

  • марку машини;
  • модель автомобіля;
  • інструкцій щодо нього;
  • кліматичних умов.

G11 (також відомий як тосол, синій антифриз) зазвичай застосовується у старих автомобілях, містить етиленгліколь. Він має відмінні антикорозійні властивості, запобігає замерзанню, але період його роботи невеликий, і його потрібно оновлювати раз на 2-3 роки.

G12 зазвичай рекомендується для нових автомобілів. Цей органічний продукт довговічніший, стійкий до негативних температур, також надійно захищає від корозії. Термін служби може сягати 5 років. Однак він не застосовується на двигунах з елементами з латуні та міді.

Важливо завжди дотримуватися рекомендацій виробника автомобіля. Для забезпечення оптимального захисту та продуктивності вашого двигуна краще купувати продукцію у надійного, перевіреного виробника. Причому бажано купувати саме у нього.

Таку можливість надає українська кампанія TEMOL. Широкий асортимент мастильних матеріалів та автохімії, включаючи і охолоджувальні рідини. Якість підтверджується 12 роками роботи та експортом до 15 країн.

Попереднійдопис Наступнийдопис