Що робити, якщо світиться лампа тиску оливи?

Коли у вашому авто горить лампочка тиску оливи, це часто вказує на можливі неполадки, але не варто відразу впадати в паніку. Важливо зрозуміти, що саме спричинило цю ситуацію. Лампочка тиску оливи активується за різних обставин: під час запуску двигуна, після його прогріву або під час роботи на холостих обертах. Незалежно від того, чи мерехтить вона, тобто загоряється і гасне лампочка оливи, або ж загоряється лампочка тиску оливи і залишається безперервно включеною, проблема вимагає уваги. Давайте спробуємо з'ясувати, чому це відбувається і яких заходів слід вжити в таких випадках.

Як працює система мастила?

Для гарантії довговічності та ефективності автомобільного двигуна, дуже важливо розуміти будову та процес роботи масляної системи. Ці аспекти є ключовими для забезпечення надійності та продуктивності будь-якого транспортного засобу.

Моторна олива виконує ключові завдання в роботі ДВЗ, включаючи формування захисної плівки зниження тертя між металевими поверхнями деталей, знижуючи знос. Крім того, олива бере активну участь у відводі тепла від перегрітих деталей ДВЗ, сприяючи, тим самим, ефективному охолодженню вузла та підвищенню його загальної продуктивності.

Ключовими компонентами системи є:

  • фільтр;
  • насос;
  • масляні канали;
  • охолоджувач;
  • фільтруючі пристрої.

У разі збою в системі сигналізує датчик тиску, він контролює тиск, необхідний для стабільного циркуляційного змащення всіх рухомих частин силового агрегату.

Чому загоряється лампа тиску оливи: загальні причини

Фахівці з авторемонту виділяють три головні фактори, що призводять до падіння тиску в автомобільній системі: витік, неполадка насоса або погана робота фільтра. Якщо датчик тиску спрацював і ви бачите сильний витік, на щупі рівень буде нижчим за мінімум.

Низький рівень оливи: рішення

Коли спалахнула лампочка оливи, часто це є сигналом про низьку кількість моторної оливи в системі. Особливо, коли загоряється лампочка тиску оливи на низьких обертах. Серед причин – витікання через тріщини, пошкодження ущільнень. Перевірте двигун на наявність масляних плям. В умовах екстремальної експлуатації, при перегріві, підвищений знос деталей призводить до збільшення витрати оливи, наприклад, знос між верхніми компресійними кільцями і внутрішньою стінкою робочого циліндра, вкладишів колінвалу, клапанів і штовхачів. При доливанні оливи, коли лампочка тиску оливи більше не спалахує, є можливість доїхати до авторемонту. Інакше їхати не рекомендується, і потрібно викликати аварійку.

Вихід з ладу деталей системи

Якщо горить лампочка рівня тиску оливи, але олива в нормі, це говорить про поломку масляного насоса. Причина може бути пов'язана з забитим масляним фільтром (металеві стружки через знос поршнів, циліндрів або довгий простой авто і утворився осад або фільтр низької якості…). При можливості замінити фільтр на місці можна потім доїхати до СТО (якщо індикатор не горить). Наслідки неправильних дій можуть бути серйозними, краще хоча б по телефону проконсультуватися з фахівцем.

Несправності датчика тиску оливи

Якщо після доливання моторної оливи до максимуму індикатор тиску ще світиться, це може вказувати на проблеми з датчиком тиску. Проблеми з цим пристроєм часто виявляються у вигляді миготіння індикатора в процесі руху, що свідчить про потенційну несправність. Слід враховувати, що датчики бувають як механічними, так і електронними. У таких випадках рекомендується звернутися за допомогою до спеціалізованого автосервісу.

Термінові дії при загорянні лампи тиску оливи

Потрібно терміново реагувати на дефіцит моторної оливи, оскільки це, можливо, викличе серйозні збої у функціонуванні ДВЗ в цілому.

Коли загоряється лампочка тиску оливи під час руху, відразу слід негайно зупинитися в безпечному місці, вимкнути мотор і скористатися щупом для перевірки рівня, оскільки це часто є коренем проблеми.

Важливо звертати увагу, про що сигналізує ваш автомобіль. Наприклад, якщо спалахує лампа тиску оливи на прогрітому двигуні, часто це ознака нестачі мастила. Підтримання оптимального рівня критично для забезпечення ефективного охолодження та захисту частин автомобіля, що рухаються, від зносу.

Часто підставою, чому горить лампа тиску оливи, при підвищенні обертів гасне, є поліпшення його циркуляції зі збільшенням швидкості двигуна. Можливо, при низьких обертах олива не циркулює належним чином (несправний насос, частково забитий фільтр). Можливо, в такому випадку, в'язкість не відповідає в'язкісно-температурним характеристикам. Ситуація, коли спалахує лампочка тиску оливи на високих обертах, може вказувати на забруднення системи через прострочену заміну оливи, яка відпрацювала свій ресурс. У такому випадку необхідно замінити її і провести очищення картера, фільтра, масляних каналів.

Якщо після заміни оливи горить лампочка тиску і проблема не вирішена, рекомендується звернутися до професійного механіка. Він зможе точно визначити причину несправності та запропонувати відповідне рішення.

Відповіді на часті питання про тиск оливи

Слід наголосити, що контроль за рівнем оливи та її своєчасна заміна є основними аспектами. І незважаючи на те, що на цю тему є безліч інформації, питання все одно залишаються.

Чи можна їхати з лампою тиску оливи, що горить?

Коли спрацьовує індикатор тиску, це є тривожним сигналом, що вказує на потенційні несправності в масляній системі. У таких випадках рекомендується негайно зупинитися на безпечній стоянці, вимкнути двигун. Проконтролюйте рівень, якщо потрібно, долийте. Якщо проблема залишилася, зверніться за допомогою до професіоналів, оскільки ігнорування цього попередження та продовження поїздки може призвести до серйозних та значних пошкоджень, які потребують дорогого відновлення.

Як часто потрібно змінювати моторну оливу для запобігання проблемам тиску?

Керуватися рекомендаціями виробника - найправильніше рішення. Не перевищувати цих термінів!

Проводьте періодично онлайн-моніторинг. Значне потемніння оливи на щупі, спортивний стиль водіння, екстремальні навантаження, заправки неякісним паливом – приводи провести заміну раніше.

Важливо регулярно проводити технічне обслуговування авто, включаючи контроль за рівнем мастила, здійснювати перевірку стану масляного фільтра та насоса.

Висновки

У ситуаціях, якщо горить датчик тиску оливи, критично важливо негайно зупинити двигун, щоб мінімізувати ризик його серйозного пошкодження.

Виробники багатьох сучасних автомобілів, особливо тих, які обладнані турбонаддувом, часто вказують, що деяка підвищена витрата оливи вище за середню є нормальним у процесі експлуатації. Для чого, у таких випадках, відбувається періодичне доливання оливи до планової заміни.

Якщо горить датчик тиску оливи, але олива в нормі, рекомендується звернутися за допомогою до професіоналів. Нехтування цим попереджувальним сигналом призведе до необхідності проведення капітального ремонту двигуна. У деяких обставинах пошкодження можуть виявитися настільки значними, що єдиним рішенням може стати повна заміна двигуна.

Попереднійдопис Наступнийдопис