Яка олива краща: синтетика чи напівсинтетика?

Для забезпечення безперешкодної роботи двигуна транспортного засобу, незалежно від типу палива, дуже важливо вибрати правильні мастильні матеріали. Нинішній асортимент продукції в галузі нафтопродуктів вражає своїм різноманіттям: тут можна знайти моторні оливи різноманітних брендів, з різними хімічними складами та призначені для експлуатації у різні пори року. Важливо розуміти різницю і переваги різних видів олив, щоб визначитися, що краще заливати в двигун, наприклад, 10w40 синтетика або напівсинтетика, або варто віддати перевагу 5w30 синтетика або напівсинтетика.

Розуміння моторних олив: синтетика та напівсинтетика

Моторна олива відіграє значну роль у підтримці працездатності двигуна транспортного засобу, забезпечуючи змазування та мінімізуючи тертя між його частинами. Спочатку використовувалися моторні оливи на мінеральній основі, які, як правило, отримували шляхом простої переробки нафти. Але зараз їх використовують для спецтехніки, в машинах радянських років випуску, тому що ці транспортні засоби розроблялися з урахуванням менш технологічних мастильних матеріалів. А ось для нових авто та іномарок з пробігом рекомендується синтетика та напівсинтетика. Вони принципово відрізняються складом, здатністю утримувати стабільність необхідної в'язкості, відрізняються стійкістю до високих температур, мають меншу випаровуваність та високі миючі властивості.

Що таке синтетична олива?

Синтетика є продуктом, одержуваним не шляхом простого очищення нафтопродуктів, а через їхню глибоку переробку. Цей процес включає у собі технологію синтезу олігомерів, тобто штучну конструкцію молекулярних кластерів, для набуття необхідних фізико-хімічних властивостей, яка дозволяє:

  • покращити плинність за умов низьких температур;
  • мати низький рівень випаровування;
  • знайти пологу в'язкісно-температурну характеристику;
  • мати однорідний склад для збільшення змащувальної здатності.

Більш того, коли основою мастила є синтетика, олива ефективно сприяє підвищенню енергозберігаючих властивостей. Завдяки своїй чудовій плинності, такі оливи здатні проникати у найвужчі ділянки силового агрегату, що забезпечує більш продуктивне змащування в порівнянні з іншими видами олив.

Особливості напівсинтетичної оливи

Виробляються, використовуючи базову мінеральну основу, що становить близько половини або трохи більше всього обсягу. Додатково включається синтетика, олива компонується різноманітними присадками. Технологія гідрокрекінгу дозволяє отримати оливу з вищими характеристиками. У цьому процесі важкі фракції нафти перетворюються на більш легкі та чисті основи за допомогою каталізаторів та високого тиску. На відміну від цього, змішування мінеральних та синтетичних продуктів не змінює початковий хімічний склад технічних сумішей на такому глибокому рівні. Процес гідрокрекінгу дозволяє використовувати ширший спектр сировинних матеріалів для виробництва високоякісних базових олив, тоді як змішування обмежується якістю вихідних мінеральних та синтетичних засобів. ТМ ТЕМОЛ має лінійки продуктів на гідрокрекінговій основі з присадками беззольного комплексу, що утворюють стійкі з'єднання, навіть при підвищених навантаженнях на силовий агрегат, що є вагомою перевагою для спеціалізованих сумішей.

Порівняння характеристик: синтетика та напівсинтетика

Синтетика чи напівсинтетика демонструють відмінні робочі характеристики, проте існують певні відмінності між ними. Це стосується не тільки кольору рідини, але також зачіпають такі аспекти, як в'язкі властивості та здатність витримувати різноманітні експлуатаційні навантаження.

Довговічність та термостійкість

Олива синтетика відрізняється своєю стабільною в'язкістю в різних температурних умовах, забезпечуючи надійну роботу ДВЗ у широкому діапазоні. Взимку полегшується низькотемпературний запуск двигуна, швидко потрапляючи у вузли тертя через централізовану систему змащення. При високій робочій температурі двигуна олива синтетика надає оптимальний захист, а також допомагає заощадити паливо, забезпечуючи необхідні в'язкі властивості.

З іншого боку, олива напівсинтетика має більш привабливу ціну, забезпечуючи баланс між якістю та вартістю. У цьому випадку необхідно звертати на екстремальність роботи двигуна в рамках кліматичних та експлуатаційних умов роботи.

Як вибрати: з урахуванням умов експлуатації автомобіля

На стадії розробки двигуна виробники враховують безліч важливих аспектів, таких як:

  • температурні діапазони, у яких він функціонуватиме;
  • рівень навантаження, який випробовуватимуть різні його компоненти;
  • зазори між його деталями з погляду ущільнювальних властивостей.

Грунтуючись на цих параметрах, визначаються вимоги до мастильного матеріалу, яке відіграє роль ключової робочої рідини ДВЗ. У цьому контексті виникає питання: яка олива краще – синтетика чи напівсинтетика? Відповідь залежить від умов експлуатації, під які був розроблений двигун.

Для яких типів двигунів підходить синтетика?

Олива синтетика не завжди ідеально підходить для всіх типів двигунів. Найбільш продуктивно вона проявляє себе в умовах інтенсивної експлуатації авто: наприклад, при частій їзді в міському режимі з безліччю зупинок і стартів, під час руху на підвищених оборотах, тривалої роботи на холостих обертах, а також при буксируванні та перевезенні важких вантажів. Також синтетика стає особливо актуальною у районах із мінливим кліматом та великими добовими коливаннями температури. У таких ситуаціях вона гарантує надійний захист двигуна та продуктивне змащуваня.

Для транспортних засобів із великим пробігом синтетика не завжди є оптимальним рішенням. Підходящі умови для цього – це коли авто зовсім нове або має незначний пробіг, або коли з моменту покупки транспорт експлуатувався виключно на такому виді оливи без будь-яких проблем у роботі.

Сценарії використання напівсинтетики

В інших випадках олива напівсинтетика може стати гарною альтернативою, яка завдяки доступності та універсальності застосування набула максимального поширення.

Якщо у вас є автопарк з різними типами автомобілів, логічно робити оптові закупівлі мастильного матеріалу. Виникає дилема: купувати оптом оливу синтетика чи напівсинтетика, чи мінеральне? Напівсинтетична може бути зручним вибором, оскільки вона забезпечує певну універсальність і може бути придатним для різних типів двигунів. Важливо завжди враховувати вимоги виробника та пам'ятати про необхідність своєчасної заміни оливи.

Першорядним правилом є використання мастильного матеріалу, рекомендованого виробником двигуна. Мастило має суворо відповідати всім вказівкам виробника конкретного агрегату, незалежно від його основи – чи то олива синтетика чи напівсинтетика.

При розгляді популярних видів олив, таких як олива 10w40 напівсинтетика та 5w40 синтетика, головне їх здатність підтримувати оптимальні характеристики при різних температурах.

Висновки

Приймаючи рішення, яку моторну оливу вибрати, чи це буде синтетика, чи напівсинтетика, не зайве врахувати деякі моменти. Насамперед важливо орієнтуватися на вказівки виробника транспортного засобу, який визначає відповідні специфікації/допуски для мастильних матеріалів. Далі необхідно враховувати стан ДВЗ. У випадку, якщо двигун старий і має зношені прокладки, то в'язкіша напівсинтетика буде кращим, оскільки текуча синтетика може не забезпечувати необхідні ущільнюючі властивості. По-третє, важливим аспектом є цінова політика: напівсинтетика часто обходиться дешевше при експлуатаційних властивостях, що незначно поступаються.

Попереднійдопис Наступнийдопис